Suomen suurin merkkiriippumaton hyötyajoneuvojen korjaamoketju Raskone aloittaa raskaiden sähköisten Maxus-hyötyajoneuvojen huollon Vantaan ja Turun toimipisteissään.

Raskone on Suomen suurin merkkiriippumaton hyötyajoneuvojen korjaamoketju, joka työllistää lähes 450 henkilöä 17 eri paikkakunnalla. Yhtiö täyttää ensi vuonna 30 vuotta ja omaa pitkän kokemuksen ja ammattitaidon erilaisten hyötyajoneuvojen parissa.  Raskone huolehtii kokonaisvaltaisesti hyötyajoneuvojen ja niiden päällirakenteiden huollosta aina vaativiin vianmäärityksiin ja vauriokorjauksiin.

"Raskone keskittyy kaikessa toiminnassaan pitämään asiakkaidemme kaluston pyörät pyörimässä. Notkean työnjärjestelyn ansiosta minimoimme seisonta-ajat ja mahdollistamme asiakkaidemme liiketoiminnan jatkumisen keskeytyksettä. Kattavan korjaamoverkoston ja laajan osaamisemme ansiosta tarjoamme monipuoliset huolto-ja korjauspalvelut saman katon alta. " sanoo Raskoneen toimitusjohtaja Jan Popov.

"Raskone on alansa johtava toimija ja omaa paljon kokemusta raskaiden hyötyajoneuvojen huoltotoiminnoista. Maxuksen raskaiden hyötyajoneuvojen osuuden kasvaessa myynnistämme, Raskone tarjoaa meille mahdollisuuden palvella ammattikuljettajia vaativissakin huoltototarpeissa. Ajoitus tälle uudelle yhteistyölle on täydellinen, sillä olemme juuri lanseeramassa Suomeen uutta sähköistä 7,5 tonnin EH300 kevytkuorma-autoa", kertoo Maxus Suomen myyntijohtaja Heidi Nieminen.

Uusi EH300 omaa 127,74 kWh kapasiteetin ajoakun, sekä 110 kW tehon ja 1200 Nm väännön tuottavan sähkömoottorin. Alustava toimintamatka sähköllä on 213-412 km riippuen kuorman määrästä. EH300 pystyy vastaanottamaan jopa 102 kW DC-latausta ja se latautuu 80 % varaustasoon noin 1,5 tunnissa.

EH300:n alusta on 5853 mm pitkä, 2150 mm leveä, 2270 mm korkea ja sen akseliväli on 3308 mm. Vakiovarusteina löytyvät esimerkiksi sähköinen ajovakaudenhallintajärjestelmä, vakionopeussäädin, automaattinen ilmastointi, moderni 7" digitaalinen mittaristo, automaattinen hätäjarrutustoiminta jalankulkijan tunnistuksella, kaistavahti, etutörmäysvaroitin sekä LED-ajovalot. 

"EH300 on saanut markkinoilla paljon ennakkokiinnostusta ja koeajot päästään aloittamaan jo lokakuun aikana", Maxus Suomen Nieminen sanoo.

"Yhteistyö Maxuksen kanssa sopii täydellisesti strategiaamme olla aktiivinen toimija matkalla kohti toimialan sähköistymistä ja hiljaisempia, päästöttömiä kuljetuksia.  Olemme satsanneet sähköistymiseen ja kouluttaneet aktiivisesti henkilöstöämme, joten odotamme innolla pääsevämme palvelemaan Maxuksen ammattiasiakkaita. Aloitamme Maxuksen huoltotoiminnot Vantaan ja Turun toimipisteissä ja laajennamme toimintaa tarpeen mukaan myöhemmin muille paikkakunnillemme", Raskoneen Popov päättää.




Raskone Oy

Raskone on Suomen suurin merkkiriippumaton hyötyajoneuvojen korjaamoketju, joka työllistää lähes 450 henkilöä 17 eri paikkakunnalla. Raskone toimii osana Relais Group Oyj:tä, jonka osake noteerataan Helsingin pörssissä.

Maxus Suomi/RSA

Maxus on osa SAIC Motor -konsernia, joka on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. SAIC Motor panostaa vahvasti innovatiiviseen teknologiaan ja liikenteen sähköistämiseen. Norjalainen RSA on ollut Maxuksen maahantuoja Pohjoismaissa vuodesta 2018 alkaen. Yhtiöstä on tullut lyhyessä ajassa vahva toimija pohjois-eurooppalaisilla sähköautomarkkinoilla jo yli 200 jälleenmyyjän voimin.