Uusi sähköautojen toimintamatkaa mittaava WLTP-mittausmenetelmä on edellisiin mittausmenetelmiin verrattuna realistisempi ja tarkempi, eikä ole epätavallista, että sähköauton käyttäjät raportoivat käytännössä parempia toimintamatkoja kuin ilmoitettu WLTP-luku.
WLTP-ajosykli koostuu useista eri testeistä. On huomioitava, että jotkut näistä eivät sovi optimaalisesti Suomen olosuhteisiin. Tärkeä asia tässä on esimerkiksi se, että markkinoinnissa laajalti käytetyn ”WLTP yhdistetty” -ajosykliin kuuluu myös ajo 130 km/h asti, mikä on epärealistista ja kiellettyä Suomen teillä. ”WLTP kaupunki” -ajosykli on toinen variantti, joka yleisen kokemuksen mukaan vastaa paremmin normaalia käyttötapaa. Teknisissä tiedoissamme on ilmoitettu aina sekä WLTP yhdistetty että WLTP kaupunki.