Sähköinen Maxus e-Deliver 3 -mallisto uudistui – mukana myös täysin uusi malliversio

Sähköinen Maxus e-Deliver 3 -hyötyajoneuvomallisto on saanut uuden mallisukupolven myötä esimerkiksi uuden ajoakuston ja uusia vakiovarusteita. Lisäksi mukana on täysin uutena mallina pelkkä alusta, joka voidaan varustaa joko lavalla tai erilliskorilla.

Suuren suosion Pohjoismaisilla hyötyajoneuvomarkkinoilla saanut sähköinen Maxus e-Deliver 3 -mallisto on uudistunut. Uusi malli on varustettu nyt 50,2 kWh -ajoakustolla, joka tarjoaa yhdistetyssä ajossa 210-253 km ja kaupunkiajossa 329-371 km toimintamatkan sähköllä (WLTP) valitusta mallista riippuen.

Uuden mallisukupolven myötä uusia vakiovarusteita ovat esimerkiksi automaattinen ilmastointi, Apple CarPlay sekä kevytmetallivanteet.

Suunniteltu alusta alkaen sähköautoksi

Uusi Maxus e-Deliver 3 eroaa kilpailijoistaan siinä, että se on suunniteltu alusta alkaen sähköautoksi olemassa olevan diesel- tai bensiinimallikonversion sijaan. Tämä tarkoittaa, että e-Deliver 3:n suunnittelussa ei ole tarvinnut uhrata tilaa tai painoa mallin erilliseen sähköistämiseen.

Uusi Maxus e-Deliver 3 omaa 930 kg hyötykuorman, 1 025 kg vetopainon ja on saatavana lyhyenä tai pitkänä malliversiona kuormatilan ollessa 4,8 - 6,3 m3.


Uusi sähköinen alusta

Malliuudistuksen myötä uuden sukupolven Maxus e-Deliver 3 on nyt saatavana myös pelkkänä alustana. Alustaversiota tarjotaan samanpituisena kuin pitkän 6,3 m3 kuormatilan versiota, jonka kokonaispituus on 5 145 mm ja se on mahdollista varustaa lavalla tai erilliskorilla.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme tarjota hyötyajoneuvomallistossamme jo kaksi erilaista sähköistä alustavaihtoehtoa. Sähköisiä alustoja tarjoavia merkkejä on erittäin vähän, joten meillä on hyvä mahdollisuus olla ensimmäisten joukossa sähköistämässä monipuolisesti suomalaista hyötyajoneuvomarkkinaa. Lisäksi hyvä yhteistyömme useiden paikallisten alustarakentajien kanssa mahdollistaa meille monenlaisten räätälöityjen ratkaisujen tarjoamisen asiakkaillemme”, Maxus Suomen myyntijohtaja Heidi Nieminen sanoo.

Uuden sähköisen e-Deliver 3 -pakettiautomalliston hinnat alkavat 34 600 eurosta (alv 0 %) / 42 904 eurosta (alv 24 %) ja sähköisen alustan ilman päällirakenteita 35 000 eurosta (alv 0 %) / 43 400 eurosta (alv 24 %).

Suomen laajin sähköinen hyötyajoneuvomallisto

Suomen laajimman sähköisen hyötyajoneuvovalikoimansa ansiosta Maxus pystyy tarjoamaan mallivaihtoehtoja sen eri e-Deliver 3 ja e-Deliver 9 -malliversioiden kautta useisiin tarpeisiin 4,8 - 19 m3 kuormatilalla.

Maxus Suomi/RSA

Maxus on osa kiinalaista SAIC Motor -konsernia, joka on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. SAIC Motor panostaa vahvasti innovatiiviseen teknologiaan ja liikenteen sähköistämiseen. Norjalainen RSA on ollut Maxuksen maahantuoja Pohjoismaissa vuodesta 2018 alkaen. Yhtiö tuo maahan täyssähköisiä Maxus-henkilö- ja pakettiautoja Norjaan, Ruotsiin, Tanskaan, Suomeen ja Islantiin. Maxuksesta on tullut lyhyessä ajassa vahva toimija Pohjoismaisilla sähköautojen markkinoilla jo yli 125 jälleenmyyjän voimin. Suomessa Maxus-jälleenmyyjät löytyvät Helsingistä, Vantaalta, Tuusulasta, Tampereelta, Pirkkalasta, Turusta, Lahdesta, Jyväskylästä, Kuopiosta, Seinäjoelta, Oulusta ja Ahvenanmaalta.

11/05/2022 06:00